Linn – vila i frid

9 11 2009

Linn JonssonLinn – vila i frid. Mina tankar går till din familj och dina vänner. Ord kan inte beskriva den saknad och smärta som förlusten av en älskad innebär. Givetvis tänker jag också på Niklas anhöriga.

Jag kände inte Linn personligen, men förra året läste hon webbdesignkursen. Hon var en mycket vänlig person som jag uppskattade som elev.

För fem år sedan dog min brorson, ha är begravd ett stenkast från Linns olycksplats. Under allhelgonahelgen besökte jag dessa båda platser, tände ljus och tillät mig att ta in lite av den smärta som föräldrarna känner. På många sätt är det nödvändigt att ha en fysisk plats att gå till och sörja, men för de flesta i ungdomar är det också naturligt att sörja på nätet.

Mikael hansson är en duktig journalist som under många år arbetat med nätet som arbetsplats, han bloggar just nu på VK och skriver ”I den fysiska världen går man till olyckplatsen och tänder ljus, lägger ut blommor, foton och texter. I den virtuella digitala världen samlas man på Youtube och bloggar för att minnas, för att berätta för varandra om den avlidne och för att ge en sista hälsning.”

Minnet lever kvar.


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar